Nyheter

22. mai 2018

Kunden klager på fakturaen – hva gjør jeg?

Hvis det ikke er mulig å bli enig med kunden om en faktura du har sendt, må tvisten avklares før en eventuell inkassoprosess kan fortsette.

25. apr 2018

Contando er alltid oppdatert på lover og regler for inkasso

Inkasso krever en seriøs tilnærming og ikke minst kunnskap om regler og inkassoskikk for å lykkes. Contando er alltid oppdatert.

8. mar 2018

Hva er rettslig inkasso?

De fleste inkassosaker får en frivillig løsning, men av og til, når brev, e-post, telefonkontakt og andre kommunikasjonsformer ikke fører frem, er rettslig inkasso det neste steget.

24. jan 2018

Dropp purringene

Derfor bør inkassovarsel være det første steget du tar etter at en faktura har forfalt med 14 dager.

13. des 2017

Hvordan tar Contando kontakt med kunder som ikke betaler?

Dialog med kunden i inkassosaker bør alltid skje på en seriøs måte, så ved å bruke inkassoeksperter fra Contando øker du sjansene for å få inn pengene.

16. nov 2017

Slik hjelper Contando deg med å kreve inn pengene, raskt og effektivt

Contando behandler alltid skyldneren med respekt for å sikre et best mulig utfall i enhver sak.

26. okt 2017

Hva er inkasso, og hva betyr det for firmaet ditt?

Inkasso er oppfølging og innkreving av ubetalt gjeld. Det er et lovmessig steg firmaer går til når en kunde ikke gjør opp for seg.

5. okt 2017

Hva er et inkassosalær?

Inkassosalær er en del av kostnaden som påløper når noen betaler for sent. Det er et gebyr som kan kreves inn fra den som skylder penger for å dekke kreditors inndrivningskostnader.

20. sep 2017

Hva er et inkassobyrå?

Et inkassobyrå er en virksomhet som har autorisasjon fra Finanstilsynet til å kreve inn ubetalt gjeld på vegne av firma og privatpersoner. 

7. sep 2017

Antall konkurser holder stand i 2017

Mange bedrifter og privatpersoner har gått konkurs også i år, viser statistikk fra SSB. Tidlig inkasso øker sjansen for at du skal få pengene dine.